donderdag 7 januari 2010

Fatima Moreira de Melo : Pokeren is ook topsport


De komende week verruilt Fatima Moreira de Melo voor even het ijskoude Nederland voor een bikini in de brandende zon op de Bahama’s.

Zonder haar vriend Raemon Sluiter, die zich voorbereidt op het nieuwe tennisseizoen, hoopt ze vanaf 5 januari tijdens het PCA-pokertoernooi hoge ogen te gooien.

„Als ik win, dan heb ik het zelf gedaan. Dan is het ook echt van mij. Maar als ik verlies, moet ik het ook zelf dragen. Dat vind ik een heel mooi proces."

Vertrouwend op haar gevoel en nuchtere verstand hakte Fatima Moreira de Melo zo’n vijf maanden na de gouden medaiile op de Olympische Spelen van Peking een belangrijke knoop in haar leven door. Geen hockey meer, tijd voor nieuwe dingen.

Een tripje naar New York, een korte skivakantie en drie weken Thailand maakten haar hoofd spreekwoordelijk leeg.

Omarmd door Pokerstars is ze nu sinds vier maanden aan een nieuw avontuur begonnen en gaat ze als pokerprof door het leven. „Ik zie pokeren als topsport."

"Pokeren past bij mijn persoonlijkheid", stelt Fatima Moreira de Melo. "Ik kan bluffen, maar ik kan ook rustig mijn tijd afwachten. Ik leer veel van pokeren, want ik ben stiekem ook wel ongeduldig en nieuwsgierig.”

Al snel bleek blondine Fatima Moreira de Melo talent te hebben. Door pokerpro Lex Veldhuis werd ze kort opgeleid en inmiddels traint ze online minimaal vier uur per dag.

De fotogenieke sexy Rotterdamse bleek een snelle leerling, want tijdens de Amsterdam Master Classics liet ze haar ware pokerface direct zien.

In een veld van 1400 deelnemers reikte ze tot de finaletafel, waar een geldsom van meer dan 600.000 euro klaarlag voor de winnaar.

Even leek Fatima Moreira de Melo aan tafel de chipleader te worden, maar pech speelde haar parten en ze verdween onverwachts toch als eerste uit de finale. „Dat resultaat is wel iets wat me beangstigt. De kans dat ik een dergelijke topprestatie nog een keer ga halen, is best lastig.”














Geen opmerkingen:

Een reactie posten