donderdag 7 oktober 2010

Fatima Moreira de Melo wordt top in pokeren


“Zij gaat echt goed worden in pokeren”, zijn de lovende woorden die Vanessa Rousso uitspreekt over Fatima Moreira de Melo. Uw verslaggever ging op de Bahama’s, waar het tweetal in actie komt tijdens het PCA-toernooi, in gesprek met beide pokerpro’s.

Rousso en Fatima Moreira de Melo hebben verschillende raakvlakken met elkaar. Zo zijn ze allebei hoogblond, afgestudeerde juristen en uiteindelijk professioneel pokerspeler geworden. De Amerikaanse Rousso is dat sinds 2006, Fatima sinds september van vorig jaar.

In de pokerwereld vestigde Rousso al snel haar naam door bij haar eerste toernooi direct meer dan 100.000 euro aan prijzengeld binnen te slepen. Moreira de Melo klopt sinds kort nadrukkelijk op de deur. Tijdens de Amsterdam Master Classics reikte ze knap tot de finaletafel en schreef daardoor ruim 30.000 euro bij op haar bankrekening.

Volgens Rousso zit er nog veel meer in het vat voor de olympisch hockeykampioene. "De grootste tegenstander van een sporter is zijn mentale gesteldheid. Als dat niet goed zit, ga je het niet halen als sporter. En ook niet als pokerspeler”, weet de sympathieke Rousso.

“Daarom denk ik ook dat Fatima Moreira de Melo nog veel beter gaat worden. Zij snapt als succesvol sporter hoe belangrijk een sterke mentaliteit is. Het gaat er nu om dat ze de fundamentals van het pokeren nog beter onder de knie krijgt."

Overigens heeft sexy Fatima Moreira de Melo ook veel bewondering voor Rousso, vooral vanwege haar ‘uitstekende mensenkennis’. “Ik sprak haar onlangs in Parijs en ze wist onmiddellijk in welke fase ik van mijn pokerspel zat”, vertelt de Rotterdamse breeduit glimlachend. “Dat was wel echt bijzonder. Zij heeft het allemaal al meegemaakt. Ook ik vraag me af ik een toernooi kan winnen. Ik weet niet of ik daarvoor goed genoeg ben."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten